|  | 

Gimnazjum gminy Oleśnica

gimnazjum nr 1 w olesnicy

gimnazjum nr 1 w olesnicy
1 vote, 5.00 avg. rating (88% score)

instrukcja-bezpieczenstwa-pozarowego-2Powszechnie znany jest fakt, że w kościołach palą się różnego rodzaju świece. Żaden z wiernych nie zna przeznaczenia większości z nich, bo i co wierzącego obchodzą obrzędowe niuanse. Wiedzą za to powszechnie dostępną jest to, że im ktoś częściej chodzi do świątyń, tym słabiej wierzy, a świece mogą mu się kojarzyć z rozjaśnianiem mroków średniowiecza. Zmierzamy jednak do meritum, które, proszę wybaczyć, nie istnieje. Udajmy jednak, że tak jest i że, podobnie jak drzewiej bywało, świątynie są drewniane. A świece w drewnianych świątyniach są… jakie? No, jakie? Otóż są niebezpieczne. Ta-dam! Dokonawszy właśnie odkrycia dekady, dokonajmy kolejnego. Otóż to nic innego jak instrukcja bezpieczeństwa pożarowego może pomóc ochronić świątynie przed piekielnym ogniem gromnic. A raczej mogłaby, gdyby taka instrukcja istniała wieki temu oraz gdyby ówcześni ludzie nie byli totalnymi analfabetami, którym panowie w długich strojach bez żadnych problemów wciskali przedwieczne brednie, inkasując za to jedną dziesiąta przychodu w naturze.

Zobacz także pozostałe wpisy o edukacji:

instrukcja-bezpieczenstwa-pozarowego

ABOUT THE AUTHOR

Podobne wpsiy:

  • Źródła zanieczyszczeń

    Źródła zanieczyszczeń

    Źródła zanieczyszczeń: 1. Zanieczyszczenia mogą pochodzić ze źródeł naturalnych: – wybuchy wulkanów, wietrzenie pustyń, pożarów lasów i stepów, odparowanie z powierzchni mórz i oceanów, erozja gleb i skał oraz przemiany fizyko-chemiczne np. procesy gnilne. 2. Zanieczyszczenia mogą pochodzić ze źródeł sztucznych: – zakłady przemysłowe, huty, kotłownie, elektrownie, transport. Jako synonimu możemy tu użyć nazwy: zanieczyszczenia

  • Ggo Olesnica pl

    Ggo Olesnica pl

    DOŚWIADCZAMY FIZYKI W ramach współpracy nauczycielki fizyki pani Barbary Czech z pracownikami Wydziału Fizyki i Astronomii Uniwersytetu Wrocławskiego zostały przeprowadzone warsztaty i zajęcia z fizyki. Uczniowie klasy 3d , w ramach pracowni „Fizyka elektroniki” zostali wprowadzeni w świat czujników, poznali tajniki pomiarów wybranych wielkości fizycznych oraz nauczyli się stosować zdobytą wiedzę. W części praktycznej uczniowie